RÖTT HÅR OCH TJECKISK ÖL

Det har varit en omtumlande vecka på jobbet där jag slitits mellan hopp och förtvivlan men nu när helgen står för dörren känns det ändå skönt att veta att jag börjat hamna på rätt köl igen, att jag utvecklas och går framåt.

Sara å sin sida har haft en fruktansvärt ansträngande vecka med jobb både dag och natt. Ikväll blir sista nattpasset på ett tag i alla fall.
Hon har trots denna kraftsamling lyckats hålla koll på barn och matlagning, en enastående prestation.
Vi har nämligen en policy att ge barnen bra mat (lax, lamm, bönsoppor och spenat mm ) och inte hamna i fiskpinneträsket.

Som en extra liten bonus möttes jag av god, tjeckisk öl till kvällsmaten ikväll. En öl jag nu smuttar på medan jag summerar veckan.
Elsa fick vi ta till frisören efter att hon en morgon klippt av sig ena sidan av luggen. Fem sekunders distraktion räcker, helt plötsligt ser man henne stå inne på toaletten med en sax i ena näven och några hårtestar i den andra.
"Jag vill inte va långhårig!" ropar hon med eftertryck. Klockan 07.04 på morgonen. Tick-tack...försening. Panik.

Hennes fina, gyllenröda hår. I testar på badrumsgolvet.
Det var inget att be för, det fick bli Cookie & I Hairteam (som jag nu namnger i hopp om viss rabatt nästa gång) som fick ta sig an ungens huvud.

Fast å andra sidan har barnen varit friska...inga spår av feber...peppar peppar....annars har det ju varit en intensiv period av feber här hemma. Jag är väl den ende i familjen som inte drabbats av halsont, feber och snuva.

Jag drabbades å andra sidan av Gösta Linderholm. Nog så besvärligt.
Nästan hela dagen idag har jag haft hans bubblande Rulla in en boll och låt den rulla, snurrande i huvudet.
Det krävdes att min drygt 60-åriga kollega Eva vid lunchrasten pratade om att hon varit med i radion och vunnit skivor av mig.
-Minns du vad du vann? undrade jag.
-Ja, det var de här Chili Red Hot Peppers eller vad de heter. De var ju jättebra.

Tack.
Där försvann Linderholm.
Resten av dagen har jag haft låten Californication innanför pannbenet. Mycket behagligare.

***

Såg att en före detta kollega också blivit pappa. Och detta redan i augusti. Kul.
Man lär sig mycket av att googla på folk.

***

Dagens Obama, sidan 127 i boken Min far hade en dröm...visste du förresten att George W Bush har gett ut boken Min far hade en cowboyhatt? Den innehåller mest bilder.

I alla fall: sidan 127:

"Jag drack lite av ölen och lät blicken vandra över dem som dansade framför oss. "För att jag inte har något att säga, Regina. Jag tror inte det vi gjorde idag spelade nån roll. Jag tror inte att vad som händer med ett barn i Soweto spelar så stor roll för dem vi talade inför. Inga fina ord kan ändra på det. Så varför låtsas jag ändå att det är på nåt annat sätt?
Jo, det skall jag berätta för dig. För att det får mig att känna mig viktig. För att jag gillar applåderna. Det ger mig en trevlig, billig kick. Mer är det inte."

***
Innan Jörg Haider körde ihjäl sig lär han ha sjungit in en låt. Sången påstås vara en cover på Dinah Washington.
I'm mad about the boy.

Nä. Nu skall jag ta en weissbier ur kylen. Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0