BAD UTAN BYXA

Har så fruktansvärt dåligt samvete för att jag schabblade bort Villes söndagsunderhållning.
Helgen har som bekant bjudit på ett konstant pissregn med tillhörande orkanvindar som obarmhärtigt kastat andra generationens höstlöv all världens väg. Det sitter några löv kvar på träden men givetvis är detta bara en fråga om tid, som så mycket annat.

I detta dåliga väder planerade vi såhär; Elsa var det bäst att hålla inomhus, hon har ont i halsen och uppträder lite hängigt. Ville skulle däremot få sig en heldag på badhuset.
Något som Elsa köpte helt utan trotsiga utfall, tvärtom hjälpte hon till att packa väskan vi skulle ha med oss.
Handdukar, dryck, mellanmål, Villes Batmanbadbyxor, duschcreme, schampoo, en påse att ha blöta kläder i och så pappas badb...pappas badbyxor som....han glömde kvar i augusti när vi gästade Gustavsvik...50 mil härifrån...hmm...

"Lugnt. Jag köper förstås ett par nya. Visst det är söndag men nog måtte väl Åhléns ha ett par badbyxor, va?" hörde jag mig själv tänka.
Sagt och gjort. Vi begav oss till Åhléns. Det enda stället som har öppet inne i denna gudsförgätna stad. Tänk på det, alla nollåttor som ramlar in på denna blogg, hur det känns att bo i en stad med enbart EN affär öppen om söndagarna...

Vi körde bil till Åhléns. Nej, inga badbyxor.
Okej...kanske på Maxi....Nej...försök i maj, sa en tant i illröd ICA-pyjamas. Och tipsade om sportaffärer. Samtliga stängda på en söndag.
Ville råkade även somna på väg ut till Maxi varpå hela grejen ändå föll, timmarna rann på och det slutar med att det lillkillen fick göra på sin regniga söndag var att sitta i en ful bil och ränna i diverse affärer.

Jag förbannar nu mig själv för att jag var så enkelspårig och liksom hade ett tunnelseende mot ett par nya badbyxor istället för att...

a) Frågat på badhuset om man kunde ha lånat några andra
b) Glömt hela badgrejen och hittat på någon annan inomhusaktivitet.



Jag och Ville tog en dusch ikväll. Som kompensation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0