GRILLCHIPS OCH SELECTAKAFFE

Det står ett antal Selectaautomater på jobbet.
Självklart har dessa kantiga maskiner av glas, plåt och plast blivit mina nya vänner. Tursamt nog håller automaterna käften till skillnad från kaffautomaten vid min förra arbetsplats.

Man kan genom några enkla knapptryckningar få nästan allt; kaffe (eller nån typ av brunaktig vätska i alla fall), frallor, choklad, läsk, glass, Findusrätter, godis och chips mm....

Exempelvis grillchips som jag förgyllde fredagseftermiddagen med.
Efter att jag vräkt i mig en liten påse samlade jag upp de små, små chipsbitarna och tillhörande smulor i den kopp kaffe jag just druckit ur.

När fikapausen var över tog jag mig en liten påfyllning, att liksom njuta på vägen...jag tog kaffet i den kopp jag redan hade i handen. Miljövänligt, tänkte jag,

Äckligt, kom jag senare fram till då de små grillchipsbitarna liksom flöt omkring i kaffet likt...ja, vad skulle Peter LeMarc liknat det vid....drivved?

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Drivved?! :D

2008-09-13 @ 10:30:22
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Mattias

Det såg ut så...smala bitar av chips guppande i kaffet. Tror dock att LeMarcs låt med samma namn har andra förtecken än chips och kaffe, fast veta kan man aldrig säkert

2008-09-13 @ 12:42:17
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0