BLOW YOUR BRAIN LIKE KURT COBAIN

FEMTON....säger exakt femton år sedan han sköt sig själv i huvudet med en hagelbrakare.
Tiden går.

Jag nåddes av nyheten en sen och blöt fredag inne på min arbetsplats favoritpub. Alla trodde att det var ett försenat aprilskämt.
Som man lyssnade på Nirvana på den tiden.
Självklart mestadels genom radiojobbet men ändå - deras musik och stil har helt klart präglat mina övre tonår.
På stationen jag sände på, var vi uppenbarligen så inspirerade att vi t.o.m samplade introt till Smells Like Teen Spirit och använde som signatur till ett eftemiddagsprogram jag sände varje dag mellan 15 och 17.

Någonting inom mig såg det också självklart att anamma grungens klädstil.
Anamma och anamma, förresten.
Det var väl bara att vara som vanligt, gå ut genom dörren och möta livet och vips så var man grunge.
Slitna jeans och noppiga t-shirts har liksom alltid varit min grej.

Av bandets låtar gillar jag nog mest Heart Shaped Box, som väl är titelspåret från bandets andra skiva; uppföljaren till Nevermind.



Kurt Cobain 1967-1994

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0