SAMLARMANI SOM INTE GAV EKO

När jag var liten hade jag bestämt mig.
Jag skulle bygga upp ett årslångt arkiv med Dagens Eko kvart i fem, inspelade på kassettband, uppmärkta med datum och prydligt insorterade i en eller ett par lådor.
Jag var nyhetsnarkoman redan då.

Började på nyårsdagen.
Den 4 januari råkade jag missa inspelningen och sedan la jag ner det projektet och kastade kassetbandet i vredesmod.

Dagens kvart-i-fem-ekot-galna ungdomar (believe me, de är åtskilliga) har det betydligt bättre ställt.
Allt de behöver göra är att surfa in på en freaking hemsida, klicka på en jädra ljudlänk och sedan avnjuta samtliga ekon sedan 1996 i SR:s arkiv.
Det är ju ingen match, ingen utmaning.

Samtidigt tycker jag att Ekot borde spinna vidare på detta, ta vara på detta sug som finns kring de streamade sändningarna.
Kanske koppla en speciell kanal på YouTube till hemsidan.
Kan redan nu tänka mig hur ett sådant upplägg skulle kunna te sig:

-Se Anna Hernek läsa nyheterna och sedan äta banan mellan pratorna.
-Se Egon Malmgren spika veckans kuse i V75.
-Ta del av Folke Waxins bästa tips för att motverka influensan...
-Klicka här för veckans husmorstips med Marianne Hasslow...

och så vidare, och så vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0