CLOWNEN MANNE

Häromdagen slängde jag ur mig följande vid middagsbordet.
-Undrar barn om inte Clownen Manne finns på YouTube...det borde han...
Innan barnen (som självklart aldrig hört talas om honom men sett Pingu och Bamse på nätet) börjar fråga, avbryts vi av min sambo, kvinnan med de slagkraftiga replikerna.
-Nej. Inte clownen Manne.
-Men man kanske hittar honom, sa jag
-Nej. Varför skall vi titta på honom?
-Du gillar inte Manne?
-Nej. Han ger mig ångest.
-Men jag bara tänkte...
-Hörru! Du skulle lika gärna kunna plocka fram gamla försändelser om kvarskatt. Exakt lika kul.

Vi lämnade ämnet. Barnen verkade ändå inte visa något intresse.

Tilläggas kan att Manne verkligen finns på YouTube.
Dessutom tycker Sara det är väldigt roligt att clownen Manne af Klintberg är bror till landets ledande nestor inom ämnet folklore (numera kallat urban legends) Bengt af Klintberg.
Mannen som gav oss begreppet "klintbergare".
Exempel på en typisk klintbergare: Det sägs att om man tittar på clownen Manne mer än tre timmar i sträck blir man dum i huvudet, tuggar fradga och får allvarliga problem med balansen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0