LÄGESRAPPORT LÖRDAG

Någon minusgrad och strålande solsken. Ville alltjämt febrig och snorig. Sara har föresatt sig att bekämpa februari, kyla och lågkonjunktur genom att idag inhandla viltpaté på ICA Cityhallen.
Till detta ett förbaskat gott, rött vin och en klick cumberlandsås.
Att betrakta som förrätt inför den av mig planerade, hemlagade pizzan ikväll.
Sara och Elsa väljer ananasringar på sin del (något jag anser strider mot Genevekonventionen) medan jag och Ville satsar på bacon (som antagligen också strider mot något...gör vi inte alla det nån gång? Inte bara Myrdal och Guillou...).

Såg förresten en intressant diskussion i SVT:s Skavlan mellan Carl Bildt och Jan Guillou igår kväll.
Tänk så lite som behövs för att skapa stor underhållning.
Det räcker med två intellektuella besserwissrar från överklassen med diametralt olika syn på världen.
Billig tv som vi antagligen får vänja oss vid att se mer av de kommande två åren, innan det ekonomiska läget vänder.

Senaste numret av tidningen Bamse handlar om en resa till Elefanttemplet -SPOILER ALERT! - Skall kanske inte avslöja för mycket av handlingen men jag kan säga så pass mycket att Bamses dunderhonung fastnar i tullen.
På något märkligt sätt lyckas det glada gänget ändå klara sig ute i djungeln. Och det är inte Lille Skutts förtjänst. Så mycket kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0