LAGRAD HUMOR

Sitter här och tänker på SVT:s flaggskepp På Spåret.
Innan själva tävlingen kör igång, brukar Ingvar Oldsberg alltid ställa en fråga till oss tittare. En fråga som kan lyda något i stil med: Kommer alltid efter sju, vart är vi på väg?
Just i denna stund är det troligen en fördel att vara Göteborgare, ty dessa vet instinktivt att svaret på frågan självklart blir Ottawa.

Jag frågar mig ofta om dessa personer finns i verkligheten.
Sitter verkligen "Jan-Inge Skjut i Oppmanna" och skickar in sådant här krafs?
Jag är ytterst tveksam. Personligen tror jag att det är Ingvar själv som är upphovsman. Han har säkert ett lager hemma med ytterst dåliga ordvitsar som han kan plocka fram när stunden så kräver.
Ja, nästan som ett fint årgångsvin.

-Ahhhh...känner du vinets Syrah?
-Nej. Men jag träffade brorsan häromdagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0