SKICKA FOT MED POSTEN

Man skall vara försiktig med vad man skriver i sin filofax.
Som en liten minnesnotering har jag på en sida skrivit: "Skicka iväg foten med post".

Jag kan tänka mig vilka miner den eller de gör som olovligen stjäl min filofax och ser texten eller för all del den som bara råkar få se texten på ett uppslag.
Foten?
Vilken fot?

Bilder från diverse maffiafilmer rullas upp, kanske en och annan scen från Tarantinos Reservoir Dogs...

Svaret är självklart inte lika blodigt.
Så här ligger det till. Vi hade i mellandagarna besök av en av mina gamla klasskompisar.
Hon har två döttrar.
Den äldsta av dem lekte med en 2 decimeterstor docka. Dockans ena fot lossnade. Ville anklagades för gärningen.
Dockfoten gick inte att hitta förrän efter att de återvänt till den kungliga huvudstaden. Å flickan vill inte gärna ha sin docka amputerad.

Nu kommer vi därför att...tja...skicka foten i ett litet kuvert.

Obs. Detta sista är egentligen att betrakta som en fotnot.

Kommentarer
Postat av: Poppa

Tack för länken M.

Han skrev jäkligt bra.

Och inte så kortfattat som jag.

Mycket läsvärt.

Och kul.

2009-01-12 @ 08:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0