SOM I EN BUBBLA

Brukar aldrig ha några nyårslöften men inför detta nya år, tänker jag ändå besvärja mitt inre till att enbart tänka positiva tankar om framtiden.
Istället för att återigen älta det som varit negativt med 2008, kommer jag att omprogrammera min hjärna till glada, hoppfulla och uppbyggliga tankar kring 2009.
Annars är det risk för att Littorins förutsägelse om att 09 är ett "skitår" kletar sig fast inte bara på marknaden och makthavarna, utan även hos mig, jag som i all stillhet driver denna oansenliga Kalle Anka-blogg på nätet.

Enda risken med att enbart tänka positiva tankar är att man genomlever livet som varande innesluten i en färgglad bubbla.
En sådan där bubbla som alltid fanns på godispåsarna när jag var liten.



Som jag älskade dessa kulörta påsar (och deras sockerstinna innehåll).
När jag åter tittar på dem är det som om jag kan se mig själv inne i den där stora röda bubblan, några månader från nu, sittande och rabbla dessa ord likt ett mantra:
"Ingen fara. Allt kommer att ordna sig. Som Gunde Svan brukar säga: Ingenting är omöjligt!"

Som jag hoppas att jag (och bubblan) verkligen har rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0