TRETTONHELGSUPDATE

Jag vet att jag varit ganska sparsmakad med detaljer i mina senaste inlägg, det har mest blivit lite planlösa ordlekar och annat trams men nu tänkte jag sammanfatta läget 2009. Vi har varit übersociala den senaste tiden och mer skall det bli.

I går föll det rejält med snö. Vi tar om: Igår föll det vad som (för Blekinges del) kan kallas rejält med snö.
Ett vackert och gnistrande vinterlandskap omsluter numera bostadsrätten. Kylan är påtaglig men vinden faktiskt förhållandevis stillsam.
Idag har vi varit nästan hela dagen i pulkabacken. Det var den riktiga pulkapremiären för Ville eftersom hans första vinter då han så att säga vuxit ikapp (07/08) var tämligen snöfri.
Då såg det ut såhär:



Betydligt bättre fart i backen idag.

Det par som nyligen fick tillökning kommer över på lunch imorgon och därefter planeras en tur ut till Kuggeboda hos våra numera bloggbekanta bönder Kalle & Johanna som just nu har stora problem med råttor i köket (!!).
Det ryktas om övernattning där ute men efter detta vete katten...på råttan...på repet...
Jag har manisk skräck och stor fobi för nästan alla typer av gnagare, inte enbart AIK:are med andra ord.
Vill för allt i världen undvika att vakna av små iskalla pigga råttfötter över ansiktet.
Usch...ryser av bara tanken...

Vad mer? Jo, vi funderar på att bjuda ett par grannar på middag lite senare i veckan.
De är både anställda som kockar.
Vad bjuder man sådana på?
Fondue? Varma mackor med crabsticks? Toast med avocadosmör?
Lövbit med pommes?

Något annat kultiverat? ;)
Kom gärna med förslag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0