VAD HÄNDE MED MARTINS BOK?

I augusti 2007 slog nyheten ner som en bomb.
Landets förste Robinsonvinnare i tv; Martin Melin, hade skrivit en bok.
Genom att rida på sin mediala framgång som tv-kändis och hedersam polis i Stockholms innerstad, skulle nu en nytt kapitel skrivas, om uttrycket tillåts.



Självklart blev det en deckare, då Melin genom sitt yrke känner sig mest hemtam i den kriminella världen.
"Sex stygga pojkar" skulle polisromanen heta.

Enligt Melin själv tog boken vid där Sjöwall/Wahlöö slutade. Eller vad sägs om denna fullödiga beskrivning av bokens handling...och jag citerar Martin Melin i en intervju med Aftonbladet, augusti 2007:

"Boken börjar med att Stockholms störste knarklangare mördas, och sen dör fler folk kan jag säga".

Ni får gärna rätta mig om jag har fel men mig veterligen har det till dags dato inte publicerats någon polisroman skriven av Martin Melin, ännu mindre har någon bok med titeln "Sex stygga pojkar" sett dagens ljus.
Indicier som alltför frankt pekar mot att den före detta Robinsonvinnaren blev refuserad.
Inte heller verkar Melins kärleksaffär med Camilla Läckberg ha hjälpt honom i något avseende gällande romandebut, något vi troligen måste beklaga.

För visst verkar Melins bok spännande...först mördas Stockholms störste knarkkung och sedan dör ännu fler folk.
Snacka om att inbjuda till läsning.

Snälla Melin, lägg ut ditt förstlingsalster på nätet, jag känner att detta är för bra för att nekas en större allmänhet.

Kommentarer
Postat av: Bull

Ännu fler folk? Som dör?

Hur tänker förlagen egentligen? Hur kan de förvägra oss detta? Ska jag behöva dö utan att få reda på hur stor Stockholms största knarkkung är?

2009-01-30 @ 20:53:10
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Haha, ja den där boken lät väldigt spännande...



Han kan i alla fall glädja sig att få svara på en massa frågor från Läckberg om hur det går till på en polisstation. Så, visst har han haft ett gigantiskt inflytande i den svenska skönlitterära finkulturen.

2012-06-02 @ 20:57:22
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0