-VÄLKOMMEN TILL TELENOR, DET ÄR MATTIAS...

Skaffade en ny mobiltelefon i eftermiddags och passade dessutom på att byta operatör.
Jag - den store monopolhataren - har gått omkring och snackat med hjälp av Telia i alla år.
Detta - som kan te sig lite märkligt - kommer sig av ett allmänt ointresse för mobiltelefoner och det faktum att det var en före detta arbetsgivare som en gång tecknade avtalet.
När jag slutade på jobbet "ärvde" jag mitt Telia-abonnemang och orkade inte byta.
Något jag ångrat varje gång räkningen trillat in.

Nu har jag då slutligen fallit för lokalpatriotismen och tecknat ett avtal med Telenor.
Det hela blir säkert bra, tekniskt sett är de en av landets bästa operatörer men samtidigt var det med blandade känslor som jag steg in i butiken.

Jag har nämligen jobbat på Telenor.
I två månader.

Hur detta kom sig kan man ju undra...
Jag fick nys om en tjänst på deras kundservice förra hösten och tänkte att jag nog kunde hanka mig fram på ett sådant i mina ögon underkvalificerat och underbetalt arbete.
Jo, hej du.

Prata kan jag ju. Service är jag bra på. Jag är effektiv och arbetsam. Har "många bollar i luften" och allt vad de där klyschorna heter.
Det fanns bara ett problem. Jag fattar inte det här med telefoni.

Abonnemang. SIM-kort, utportering, inportering, överlåtelser, avtal, turbo3G, tvillingkort, telematik och allt vad ända in i himmelen de sysslar med.
Som humanist blir jag nollställd och kallsvettig när en stackatopratande jetset-nörd och troligen slipsnisse i Armanikavaj ringer och snabbt vill veta vilket APN hans Blackberry Enterprise ligger på.
-Hmmm....jag skall kolla....
-Ja, gör det är du snäll...
-hmmm....bumpidumpidump...
-Hittar du det inte?
-mmmmmm......
-Hallå?
-Eh.......

Du som någon gång haft kontakt med Telenors kundtjänst känner säkert igen dig. Du vill ha svar.
Snabbt.
I andra änden kan det mycket väl sitta en sån som jag.
Men du behöver inte reta upp dig alltför mycket.
Personer som jag brukar få sparken ganska snabbt.


Kommentarer
Postat av: Strössel

Jag tycker det verkar som om flesta operatörer har en enda stor gemensam support. Det är omöjligt att avgöra om man hamnat hos Telia, Tele2 eller Telenor. Samma "hmmm..." och "eh...?" i luren. :-)

2009-06-13 @ 11:14:25
URL: http://www.bahasas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0