ETT ÅR I DENNA LÄGENHET

Jag brukar vanligtvis vara bra på att komma ihåg att uppmärksamma datum, men även solen har fläckar.
Den 15:e mars 2008, för ungefär ett år sedan, flyttade vi in i vår nya lägenhet.

Jag skriver "nya" eftersom den för mig fortfarande känns väldigt ny.
Kan inte fatta att det redan gått ett år.

Pratade med Sara om saken häromdagen och hon tyckte det kändes som ett år, nothing more, nothing less.
Fyra årstider. En hel symfoni. En flottig pizza.

Själv håller jag som bäst på att lära mig alla rutiner. Har först nu förstått hur man skall sortera rätt i soprummet, exempelvis...

Vi har med andra ord upplevt både vår, sommar, höst och vinter här. Just där jag nu sitter, i vårt sovrum ganska nära balkongen, har jag suttit och bloggat i snart ett helt år. Inspirationen har jag fått genom att titta på en blomma med stora blad, en spegel, en tavla och mitt eget nattduksbord.
Bakom ryggen har jag haft vår säng och ytterligare några meter bort, en brun bokhylla.

Det faktum att vi har balkongen utanför sovrummet kanske ter sig aningen suspekt men förklaringen är helt enkelt att barnens rum helst bör vara balkongfria. Man vet aldrig vilken typ av bus de hittar på.
Dessutom har vi en lägenhet som gör en del barnfamiljer avundsjuka då Villes och Elsas rum ligger väldigt åtskilda i närmast diagonal placering. Mellan deras rum hittar man den vuxna avdelningen, dvs vardagsrum och sovrum, bokhyllor, tv och datorer.
En unge i vardera hörnet av lägenheten och sovrum i mitten. Mycket praktiskt.

När jag tänker på detta rum, drar jag mig till minnes en kväll i somras, då balkongdörren var öppen och våra grannar hade fest nere på gården. Det var mycket mysigt att lyssna till. Och mycket, mycket svensk sommar.
Här har vi det igen, om du vill återuppleva den 25 juli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0