GB-GUBBEN RAGGAR BRUD

Från Unilever, som äger GB; landets största glasstillverkare, meddelas att GB-gubben i sommar får sällskap av en tjej.
Hans flickvän, närmare bestämt.


Foto: www.dagensmedia.se/GB

Denna bruttifikation har tilldelats namnet Clovina.
Löjligt, kan tyckas. Då bör man veta att GB-gubben själv tydligen heter Clovve.
Dessa skall nu ställas utanför landets olika glasskiosker, lagom till sommaren.
2000-talets svar på ICAnder och MonICA, som ju var 70- och 80-talens sköna livsmedelspar.

Och nej. Den 1:a april är inte förrän på onsdag.

Kommentarer
Postat av: pseudonaja

Detta är inte riktigt lika otäckt som att Disney börjat slänga in lite nya djur i Nalle Puh.

Bloggar inte du om det så kommer jag att göra det...

Postat av: Nonsensakuten

Det har jag missat helt. Upplys mig gärna, det ser jag fram emot.

2009-03-27 @ 00:10:45
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0