SOUL SOM BRYTER SYMMETRIN

Sorgligt att säga men skrivandet av detta inlägg bryter symmetrin.
Hittills har jag nämligen publicerat 1111 inlägg på blogg.se.

Nu kommer ett till.
Det handlar om den låt som låg etta på Billboard dagen då jag föddes.
Sådana inlägg vimlar det av i min blogg-gemenskap just nu, och jag vill inte vara sämre.

Det visar sig vara någon slags souldisco från 1974. Andy Kim, heter sångaren.
Som älskare av 70-talsmusik kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt.
Jag har hört bättre låtar. Och jag har hört de som är sämre.
Det låter lite som Bay City Rollers eller som en Engelbert Humperdinck iförd glittriga discokängor.

Jag som länge trott att det var Carl Douglas Kung Fu Fighting som var listetta på min födelsedag.
Det var kanske veckan innan, eller var det englandslistan som han toppade.
Hur som helst hade det varit roligare med Carl Douglas. Han är ju inte seriös nånstans.
Och det är ju knappast jag heller.

They were funky chinamen, from funky China Town...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha...din senaste kommentar hos mig var klockren! Underbar! Ska använda den i fortsättningen...

2009-03-19 @ 15:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0