NYHETSNARKOMAN PÅ AVGIFTNING

Jag är en sådan person som hatar att inte veta.
Att inte få reda på nyheter först, att sitta med skammen tretton timmar försent, långt efter att stridstutan tutat.

Håller som bäst på att rehabilitera mig efter att jag missade nyheten om Michael Jacksons död när den var "färsk".
Nyheten kom väl på kvällen den 25 juni, runt midnatt svensk tid. Jag var vaken. Men missade det helt.

Det var inte förrän klockan 06.30 dagen efter som jag såg nyheten; på text-tv, förstås.
Ack, ve och fasa.

Jag brukar alltid titta på när Svenska Akademiens ständige sekreterare glatt, formellt och världsvant meddelar en häpen publik vem som tilldelats Nobelpriset i litteratur. Jag sitter på första parkett, inte i börssalen utan nästan alltid framför tv:n eller radion; nätet har ibland funkat som substitut.
P.g.a jobbmässiga orsaker kunde jag i år inte vara närvarande när denna magiska stund inföll, utan tvingades vänta till långt efter 15.00 innan jag fick reda på att Herta Müller belönats 2009. Mer än två timmar efter tillkännagivandet.
Ack, ve och fasa.

Hur skall detta sluta? Kommer jag helt att missa vem som tilldelas Svenska Dagbladets bragdguld?
Kommer jag aldrig mer att få veta saker förrän det är "för sent"?


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Två timmar hit eller dit är väl ingen fara? Ta det lugnt ;-)

2009-10-14 @ 14:53:59
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0