MANNEN SOM KUNDE TALA MED VÄSTAR


Mannen:
-Hej, nu har jag satt på dig igen...

Västen:
-Jotack, nog känner jag det alltid.

Mannen:
-Nu skall vi ut med bilen...

Västen:
-Menar du din stinkande rishög från 1959?

Mannen:
-Jajamen...skinnvästen skall ut och resa ser du...

Västen:
-Snälla, låt mig slippa. Kan vi inte stanna kvar här inne och läsa Wittgenstein istället?

Mannen:
-Är du galen? Jag kan redan höra det taktfasta dunket från Joddla med Siv blandas med doften av miljöfarliga avgaser...

Västen:
-Vi kan gå på bio. Filmklubben kör en Kieslowski-special den här veckan..

Mannen:
 Äsch, tyst nu med dig så går vi ut efter dunken...


Kommentarer
Postat av: Kerstin

:-D

2009-09-23 @ 15:45:19
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0