RYMDSOPOR

Min bloggkollega Strössel skriver roligt om flytt, sopsortering och varför folk med colon irritabile gör bäst i att åka bil istället för buss.
Du hittar inlägget här.

På tal om sopsortering (detta 2000-talsmänniskans närmast dagliga gissel) slog det mig i trapphuset på väg ner till soprummet idag att hela den här processen som vi tycker är den yttersta formen av modernitet och ansvarstagande kommer att helt ha spelat ut sin roll på 2050-talet eller senare.

Inte kan jag tänka mig att folk säg 2057 står och lägger mjukplasten där, metallen där, tidningen där, plastlocket där medan aluminiumfoliet som satt under locket läggs där emedan kapsylerna hamnar där....

Självklart skickas allt iväg till NASA i Florida som sedan en gång per månad skjuter upp hela skiten i en raket vars syfte det är att kraschlanda på planeten Uranus där all världens träck och dynga slutgiltigt kommer att förvaras.

Uranus - det hörs ju på namnet att detta är en planet för ihopsamlad skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0