DIPLOMATEN

Idag sa Sara åt mig och barnen:

-Jag kan inte följa med men efter lunch får ni bestämma vad ni vill hitta på. Vill ni vara i pulkabacken eller vill ni pyssla på Marinmuseum? Ni får komma överens om ett av alternativen.

-Jag vill pyssla, säger Ville.
-Jag vill åka pulka, säger Elsa.
-Ville, säger jag...Jag och Elsa vill åka pulka, vi kan pyssla en annan dag.
-Nej. Jag vill pyssla idag, säger Ville med visst eftertryck.
-Okej, då Ville. Då pysslar jag väl också då, säger Elsa.
-Bra - då går vi och pysslar säger jag, som plötsligt känner mig lite som Henry Kissinger.

Eller snarare - som en centerpartistisk Henry Kissinger - en diplomat som vänder kappan efter vinden.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Gulletjej!

2010-01-26 @ 17:20:50
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0