VECKANS BÄSTA TIMMAR

Finns det något bättre än lördagseftermiddagar framåt sådär klockan 15-16?
Känslan av att nu har vi varit ute och promenerat en hel dag i det fina vädret, ni skall vi banne mig vara inne resten av dagen.

"Här barn, ta och lek lite med lego, mamma vill vila lite och pappa skall fixa middagen. Lammfärsbiffar med matvetesallad...hm...kall öl från kylskåpet...mmm...vad gör du, Elsa? Gör du en bok?...vad fin den blev...har du skrivit en baksidestext, också? Vad står det? Följ med in i en förtrollad värld där du möter en kung och en drottning. Men vad är det som Lucian och den magiska grodan ger till dottningen?
Bra, Elsa. Man skall ha en liten cliffhanger, du kan säkert bli en utmärkt copywriter när du blir stor...åh, titta här: ett gammal avsnitt av ColumboTV4 Guld...kan ni leka lite tystare med legot..oj, nu tog ölen slut...jag hämtar en ny. Ja, jag skall klistra ihop din bok, Elsa men jag måste bara steka de här små biffarna ser du. Vill du hjälpa pappa att duka ut och tända ljusen...titta, Ville..vad har du byggt? Är det en ambulans? Vad fin den blev..så, nu kommer mamma, då sätter vi oss och äter lördagsmiddag"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0