VILLE LUKTAR NYMFPARAKIT

Barnen hade såpbubblepremiär nere på gården i helgen.
Ett nytt såpbubblekit med olika blåsverktyg hade inhandlats. Själva bubbleriet saknades dock så Sara fick fixa en hemmatillverkad dekokt.

Plötsligt kommer de ihop sig om något - ett scenario som är extremt sällsynt då dessa båda individer annars alltid kännetecknas av sällskaplighet, samförstånd och tillit - och det hörs ett utdraget skrik från Ville.

-Elsa slängde såpbubblor i håret på mig! Uuuäääää!
-Ville är så dum! Han fattar ju inte vad jag menar...
-Uuuuuäääääää!

Det visar sig att Villes hår fått ta emot lejonparten av den hemmatillverkade såpbubblemixen; en blandning av diskmedel och såpa...

Han har nu sköljt av håret men det här med schampo råkade jag glömma.
Därför blev det ett uppvaknande ikväll när jag la mig bredvid honom i sängen och upptäckte att hans hår luktar konstigt. Hur skall jag beskriva doften...torr? Påminnande om fjädrar?

Jo, faktiskt. Ville luktar burfågel i huvudet. Han luktar nymfparakit. Nog för att han kan vara lite tjatig men detta...
Jaja...så länge han inte bajsar i sitt dricksvatten, så...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0