DEN AMERIKANSKA DRÖMMEN

Sov oroligt i omgångar i natt eftersom sonen vaknade 03.41 och 04.37.
Detta är ovanligt numera, han brukar alltid sova som en stock från klockan 19.30 till 06.30.
Detta föranledde dock en något annorlunda och väldigt märklig dröm.
Jag satt i USA och försökte sätta i linser i ögonen. Jag minns inte doften av pancake och lönnsirap, ej heller doften av grillade hamburgare eller närmast genomskinligt kaffe men jag visste ändå att jag befann mig i USA.
Det såg ut som Los Angeles (eller så som Los Angeles såg ut på 70-talet i amerikanska tv-deckare).
Det jag minns är dock dessa kontaktlinser.
Eftersom de var amerikanska var de inte som vanliga linser utan gigantiska.
En lins kunde vecklas ut som en presenning och uppgiften att försöka få in en sådan lins i ögat var mig närmast övermäktig.
Men jag kämpade på. Rev och slet för att få in dessa enormt stora linser i ögonen.
Till slut vaknade jag förstås.
Tydligen har jag också legat på nåt konstigt sätt eftersom jag hade ett stort rött hudveck i pannan som ett Zorro-Z ovanför ena ögat.
Det hela är väldigt förbryllande och nu känner jag mig desillusionerad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är sjukt gott med skräpmat. :P

2010-11-19 @ 00:52:41
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0