SKIFS SOM RYSS

Tänk om Björn Skifs varit född i Smolensk och inte i Vansbro.

Då skulle vi kunna njuta av hits som:

Mikhail Gorbatjov
Men så svara då
Kan du komma hit
å ta med din flint
och måla av mitt Kreml?
whoaa tjeeee tjeeee tjetjen

Eller varför inte:

Vill du inte ha mina ryssar?
Hey hey hey
får du inga oljepengar

Man kan även tänka sig:

Dagarna och kvällarna
då lever jag
hatar mitt jobb i kolgruvan
är full var dag och fryser

Går på bio, spelar squash
äter min kål
ser på någon utsändning
från Putins analyser  

Det blir alltid värre här på tundran
en mark som väcker all förundran
ligger vaken
iskallt sovrum
minns för mycket
luktar vodka




Kommentarer
Postat av: nipe

ligger vaken, iskallt sovrum, minns för mycket, dricker vodka.

Hahahahahaaha, dagens bästa

2010-11-04 @ 21:56:22
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Mattias

Tack. Jo, texten framkallar en del bilder...mest gråa men ändå..

2010-11-05 @ 00:39:26
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0