NÅGRA NYA JULSÅNGER

Julsånger är både folkkära och populära. Det är därför med stort nöje som Nonsensakuten kan presentera lite nya texter till alla gamla malätna låtar från anno dazumal som sorgesamt spelas från varuhusets små högtalare vid denna tid. Texter som eventuellt sätter lite extra saffranskrydda på tillvaron såhär lagom till Julafton.
Vi kan väl börja med Sjömansjul på Hawaii:
"Jag en svensk skådis är
fastän inte Morberg, Per
som skall fira min jul i Bel Air
Här finns pråligt smyckad gran
men ej nån sjuklig Gunde Svan
för Fox News de skiter i sånt där..."

Sen har vi Whams Last Christmas med ny refräng:
"Lars Vilks hund som står i rondell
han stör taliban, båd' morgon och kväll
terrier helt skapad i trä
ett platt stycke plywood det är vad det är..."

Om man tröttnat på all 1800-talsinfluerad julmat kan man göra helt om och istället låta en av våra allra käraste maträtter få sätta lite guldkant även på julen. Jag talar självklart om tex mex-maten som är så populär med sina tacos och allt vad det heter. Lagom till skålandet kan man sjunga:
"Fajita och ja,
fajita och ja
allt uppå salsavägen
där käka jag den en morron så rar
då solen den sken på himmelen så klar 
och härlig fast lite starker den var
min smaklök vart tog du vägen?

Mina bloggläsare blev så inspirerade av denna idé när den först introducerades 2010 att de bidrog med egna tacos-julvisor, visor jag nu tagit mig friheten att bygga ut något:
"Staffan var en köttfärssträng, vi tacos nu så gärna
stark nog att ge munnen däng, och utan någon kärna
paprika och gulen lök hackas snabbt med fördel uti köööööket..."

"Rudolf med guacamolen, hette en helt vanlig ren, som blivit grön om mulen, ett avocadopenslat sken. På en kulen tacofest, tomtefar han sa: -Rudolf med din nos så grön, uppta inte WC-kön! Många är vi som väntar, på att du skall bliva klar. Men Rudolf med gröna mulen, han gav bara ett krystat svar..."

Och vidare:
"Stilla nachos, heliga nachos
allt är torrt, skrovligt och hårt
om inte påsen har fått sig en knuff
om inte handlarn har varit för rough
är alla chipsen då heeeela, oss är ett fredagsmyyyys"

Bloggläsaren Nipe gav mig också denna:
"Vi komma, vi komma, från pfefferoniland, på vägen, på vägen, vi vållar nästan brand. Det bränner och svider, det kräver något kallt, det bästa är nog säkerligt att döva det med malt..."

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Haha! Vad kul, älskade rimmet med rough!

2011-12-13 @ 12:11:07
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: nipe

Hahaha, det där hade jag nästan glömt bort! Tack för påminnelsen så här i paketrimmartid.

2011-12-14 @ 22:22:52
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: nipe

Hahaha, det där hade jag nästan glömt bort! Tack för påminnelsen så här i paketrimmartid.

2011-12-14 @ 22:22:54
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: nipe

Hahaha, det där hade jag nästan glömt bort! Tack för påminnelsen så här i paketrimmartid.

2011-12-14 @ 22:22:55
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: nipe

Hahaha, det där hade jag nästan glömt bort! Tack för påminnelsen så här i paketrimmartid.

2011-12-14 @ 22:23:05
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: nipe

oj, vad hände där? Jag är tydligen inte bara bra på rim, utan ska nog även lägga till min eminenta spam-begåvning på CVt också

2011-12-15 @ 20:33:13
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Mattias

Jag lät dem ligga kvar för det ser roligt ut. Och nu kan jag inte gärna ta bort dem. Då blir allting obegripligt ;)

2011-12-15 @ 21:17:41
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0