VÄRLDENS TJATIGASTE BJÖRN

Jag känner det på mig.
Snart ringer de. Det är bara en tidsfråga. De har sökt mig förr, de skickar ständigt små färgglada talonger och snart vet jag att de kommer att ringa. De ringer alltid.
Postmannen kanske ringer två gånger. Världens starkaste björn ringer minst tre eller fyra.
De säger saker i stil med:
-Hej, jag heter Johan och ringer från tidningen Bamse!
Direkt tänker jag; så fan heller; du ringer från förlaget Egmont Kärnan. Eller rättare sagt; det gör du inte alls lille Skit-Johan, du ringer från ett callcenter i Svenljunga på uppdrag av Egmont Kärnan.
Du  vill veta om vi vill prenumerera på tidningen Bamse trots att vi sagt nej två gånger. Du har skickat brev till oss och nu vill du åter kolla läget i telefon. Visst vill vi väl ha en Bamseprenumeration?
Han är ju så snäll. Han står ju för godhet, han ger våra barn så fina ideal...snälla...en enda liten Bamseprenumeration...
Det visste man inte; att björnen Bamse var så tarvligt genomkommersiell...
En riktig liten Krösus Sork.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Just precis... inte riktigt Rune Andreassons stil... snarare Egmonts...snipp snapp snut så var framgångssagan slut!

Plumpt!

2011-02-27 @ 21:05:44
Postat av: Nonsensakuten

Åsa: ;) Plumpt är ett riktigt klassiskt Bamse-ord...

2011-02-27 @ 21:21:23
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0