KLAPPRANDE KLACKSTENAR

Jag är känd för att snabbt nöta sönder skor.
Varje gång jag skaffar ett par nya skor tar det ett eller högst två års användande innan jag på nåt mirakulöst sätt lyckats förstöra sulan eller förvandlat den fina skon till gammal lump.
Eventuellt är det min kufiska gångstil som orsakar detta, problemet är väl bara att jag själv anser mig gå helt normalt.
För närvarande har jag ett par diskret svarta vårskor av ytterst ordinär modell, skillnaden är enbart att mina låter. Igår upptäckte jag att det är något som skramlar. Är det nycklarna i fickan? Nej. Är det solglasögonen som klapprar? Nej. Är det några enkronor i byxan som slår mot varandra? Nej.
Efter ett tag kom jag fram till vad det var. Det är helt enkelt så att det har gått hål på min ena klack. Ett litet, oansenligt hål eller kanske två, inte större än små harskitar. Dock tillräckligt stora för att härbärgera småsten.
Med andra ord har jag fått in ett antal småstenar i klacken. Stenar som sedan inte vill ramla ut utan nöjer sig med att tumla runt där inne, spridande detta enerverande smatterljud.
Sammantaget känns det hela som nånting taget ur Gusten Grodslukare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0