ATT VERIFIERA SIN KOMMENTAR

All heder åt er bloggbesökare som stundtals utsätts för den kanske svåraste prövningen internet erbuder (märk väl ej att förväxla med Lundsberg, den svåraste prövningen som internat erbjuder).
Jag talar givetvis om att verifiera sin kommentar. Något som ofta förekommer i bloggarnas värld.
Visst är det orättvist att inte riksdagsledamöterna på samma sätt tvingas verifiera sina repliker.
Tänk dig:
Talmannen:
-Replik, Jan Björklund:
Jan:
-Herr Talman, det är ju alldeles självklart att Rossana Dinamarca inte har varit ute i skolorna och sett hur katederundervisning går till i verkligheten. Hade hon varit det hade hon inte stått här i kammaren och svartmålat denna dokumenterat effektiva, pedagogiska modell.
Talmannen:
-Opp Opp Opp...du glömde att verifiera din replik.
Jan:
-Eh...oligark....cerebral
Talmannen:
-Tack!

Idag möttes jag av denna godbit:
Hur jag skall lyckas få till det där uppochnedvända e:et är mig fortfarande en stor gåta. Skall man vända datorn uppochned? Eller måste man gå in här?

Kommentarer
Postat av: Karlskronabloggen

Jag har stött på den där "verifieringen" också ett antal gånger både på bloggar och andra sajter!



Ibland får man prova fyra-fem gånger innan det blir rätt och jag har också sett just den "uppochnedvända" text!



Ja, det finns ju helt klart vissa i riksdagen som skulle behöva "verifiera" det han säger!



Tänker närmast på Folkpartiets Gunnar Andrén och hans sätt att räkna procent och på Kristdemokraternas Tuve Skånsberg som blandade ihop begreppen Inter-Reg och Interail och trodde att Sverigedemokraterna ville förbjuda ungdomar att åka tåg i Europa och t o m fick sig en rejäl åthutning av talmannen om att "vårda ditt språk".

2011-11-29 @ 17:03:43
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag brukar alltid få upp verfiering när jag kommenterar i Nonsensakuten från min mobil, aldrig hemifrån datorn.



Tycker det ofta känns som att de två orden hör ihop, "use esceti" låter som något som står på en affisch, reklam för insektsbekämparmedlet Esceti.

2011-11-29 @ 22:53:18
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0