ELSAS GOSEDJUR I SYDÖSTRAN

Lokaltidningen Sydöstran har varje dag något som kallas Dagens Twittrare.
Till helgen i bilagan Lördagslätt brukar de välja ut något av allt det dravel som det twittrats om i veckan och idag fick jag och en twittrare vid namn MadisonSWE den stora äran.
På bilagans förstasida kunde man därför lite oväntat mötas av Mats och Vovven till frukost.
Så heter nämligen Elsas mest älskade gosedjur som jag i ett anfall av total barnslighet satte på mina axlar då jag tog den bild som sedan blivit min s.k twitteravatar.
Jodå. Nonsensakuten är seriös rakt igenom. Från början till slut.

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Grattis... eller nåt. Jättekul, har du fått några fler följare efter denna publicering? Är detta anledningen till att du plötsligt väljer att lägga "dina bästa" som tweets istället för på facebook? Så många frågor...

2012-01-14 @ 19:30:14
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

I tur och ordning. Tack. Ja, oj vad det ramlar in följare nu (nja...). Angående Twitter kontra Facebook väljer jag att svara som Beatrice Ask hade svarat:

-Vi är förstås medvetna om problemet och vi genomför en fortlöpande översyn för att hela tiden kunna rätta till de brister som eventuellt har uppstått. Huruvida det "bästa" hamnar på Twitter vet jag inte dock. Ej heller om det finns nåt bästa.

2012-01-14 @ 20:02:33
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag tänkte göra som dig, en "Mixat nonsens" med mina bästa grejer från facebook, men då har det ju hamnat från facebook till bloggen, sen lägger man upp länk på twitter om det hela. Sen kan man koppla ihop twitter med facebook, så alla tweets även hamnar i facebookflödet. Snacka om att skicka runt det man skriver. Känns för mig som att jag helst vill blogga alla grejer bara, men vafan, nu när Sture följer mig på twitter får jag offra lite mer tid där känns det som.

2012-01-14 @ 21:10:35
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Jovisst kan det bli en salig rundgång. Ursprungligen var tanken att använda twitter som mental skräphög, eb avlastningsplats för så obetydliga futiliteter att de liksom inte kan dumpas någon annan stans. Lite som lattjo-sms till allmänheten.

2012-01-14 @ 21:42:28
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Ja, men du vet, ju mindre tid man lägger på det man delar, ju mer uppmärksammat blir det :-)

2012-01-14 @ 23:18:09
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0