ETT VREDENS HAV

Det är mycket möjligt att jag vid tillfälle berört ämnet men om inte så kommer det här: Karlskrona är en blåsig stad. Det måste helt enkelt röra sig om ett av östkustens mest utsatta blåshål eftersom det ligger vid fastlandets sydöstra spets, halvvägs till Baltikum.
Idag när jag tog en stillsam promenad utmed Saltösand och förbi Dragsö möttes jag av detta skummande furiösa hav med en närmast Strindbergsk vrede nere vid hopptornet på Saltö:
Sakta formulerade jag för mig själv en helt ny kommunslogan: Karlskrona - om du vill känna dig blåst!

Kommentarer
Postat av: nipe

Ja, eller blästrad som jag blev på Verkö idag.

Förresten så heter det väl blaust ;))))

2012-03-19 @ 20:30:46
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Önskar att det fanns en godisaffär i stan som hade guts nog att döpa sig till Blåst på konfekten!

2012-03-19 @ 21:20:35
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0