#LÅNGTID

Hur definierar man egentligen en lång tidsrymd? Vad gör man för att skapa de nödvändiga perspektiven om man vill få en känsla av hur långt någonting varit?
Man kan som jag börja tänka och samtidigt hisna vid just denna tanke, genom att räkna upp hur många amerikanska presidenter som styrt världen under min farmors långa levnad. Det är hela sjutton stycken visar det sig, från Woodrow Wilson till Barack Obama (och ännu är det inte slut).
Man kan också - som Sture Bergwall (mer känd som Thomas Quick) - sitta på sin kammare och twittra ut små tweets märkta med taggen #långtid.
Den numera mer och mer frikände Bergwall har sitt eget sätt att räkna och definiera timmarnas och årens gång.
Här är några absurda exempel:




Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Det är väldigt fascinerande med honom, att han kan sitta sådär. För inte allt för många år sedan var man ju livrädd för honom. Nu blev jag inte ens rädd när han började följa mig på twitter.

2012-03-27 @ 23:56:40
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0