ELVA FRÅGOR

Stålmannen gick som bekant på en kryptonit. Min bloggkollega Jonas har däremot gått på den berömda kedjebrevs-niten; en grasserande farsot i den svenska bloggosfären.
Inte helt oväntat då att denna epidemi sprider sig ända hit. Jonas publicerar elva frågor som man får besvara om man vill, jag fann en del av dem lite roliga så visst - let's roll:

1. Vad är du minst nöjd över med dig själv?
Vissa delar av min kropp och min förmåga att alltid skämta bort allvarliga ämnen.

2. Vad är du mest nöjd över med dig själv?
Min humor (visst är det motsägelsefullt)

3. Vilken är din mest kära ägodel (materiella ting)?
Nån av mina böcker, tror jag. Spontant kommer jag att tänka på en reportagebok av Ulf Nilson från 1976 som jag ofta bläddrar i. Dessvärre råkade min före detta sambo riva sönder delar av den i samband med ett vredesutbrott för några år sedan. Hon förstod väl vilket affektionsvärde just den boken har.

4. Vilken är den mest kriminella handling du har utfört?
Skrev som sekreterare på ett antal protokoll till möten som aldrig ägt rum i en förening som inte fanns. Snattade mineralvatten av misstag på ICA Maxi, ja, det är brott av den här digniteten...knappast Svartenbrandt-klass...

5. Vet du, utan att googla, vem Hacke Hackspett är?
Självklart. När jag var liten såg jag alltid på Gomorron Sverige, varje lördag utom 1 mars 1986.

6. Vilken är den absolut bästa film du har sett och varför är den bäst?
Svårt. Jag skulle nog vilja säga Mandomsprovet från 1967. Anledningen; Mike Nichols regi, Anne Bancrofts persona, Dustin Hoffmans briljanta inlevelse, Simon & Garfunkels fantastiska musik, det både sorgliga och roliga manuset och den gudomligt vackra Katharine Ross i rollen som Elaine.

7. Religion, är det roten till allt ont?
Ja, det och avundsjuka.

8. Vilket är det värsta stället du har varit på någon gång? (stad/krog/klubb/affär/valfritt)
Daltons pub i Tomelilla! Långt ute i bushen tornar ett estetiskt alldeles horribelt hillbillyhak upp sig. En pub med trästockar som inredning, inte helt olik dekoren hos Hasse Anderssons tv-berömda countrylada i Boarp. Puben var döpt efter bröderna Dalton i Lucky Luke, det säger väl en del om klientelet. Sällan har jag sett så mycket drängar i skinnväst och feta damer i på tok för små jeansshorts som röker gula Blend medan de maniskt drar i spaken (till den enarmade banditen, kanske skall tilläggas)...

9. Vilken känd svensk person har du absolut svårast för?
Dött lopp där mellan Henrik Johnson och Anders Timell.

10. Om du skulle försöka få mig att skratta, vad skulle du säga/göra då?
Uppmana dig att läsa det här inlägget som är en personlig favorit.

11. Vad tycker du om den här typen av blogginlägg egentligen?
Bajs. Fast inte lika mycket bajs som Anders Timell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0