I LAS VEGAS, I ETT HAV AV NEON

Jag har roat mig med att skriva en svensk text till Martin Stenmarcks klassiska kalkon från 2005; Las Vegas
 
Personligen tycker jag att den blev ganska okej. I all fall inte sämre. 
 

Jag har ett boende på Mandalay Bay

Jag tar en dusch så att jag luktar okej

Tar med en vän om någon bråkar med mig

här i Las Vegas ikväll

Nästan midnatt när jag når till The Strip

Jungfruresan på min Vegastripp

Natten är ung och allting verkar okej

Här i Las Vegas ikväll

 

Dansande flickor och kabaré

tusen sätt att kunna göra din entré

En stad som är ball

The winner takes it all

 

I Las Vegasi ett hav av neon

du får en vinst som kan pröjsa ditt lån

i Las Vegas

oh oh oh

känn dig som ett fån

i Las Vegas

kan du luras att tro

att lyckan vänder

som i Monaco

i Las Vegas

oh oh oh

bara stå och glo

här i Las Vegas ikväll...

 

 

Kommentarer
Postat av: walker

Hahaha, tja jag tycker den är i det närmaste identiskt lika bra som det engelska originalet.
Det har verkligen fångat djupet i texten.

2013-01-10 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0