SPÄNNANDE NYHETER I P3:s HÖSTTABLÅ

Som vanligt hittar vi många intressanta program i Sveriges Radio P3 inför hösten. Här är några av de mest kittlande programmen:

P3 SKUNK - Tonårsfinniga fjollor från Burträsk spelar garagerock och independent och bjuder samtidigt på den politiskt utmanande följetongen  "Gruvan lever" i tretton avsnitt. Samarbete med Folkhögskolan i Kvikkjokk.

P3 GHETTO - Två kriminellt belastade killar sänder live från en etta i Hammarkullen. Musiken (mestaldels hiphop) är inspelad i lägenhetens kök. I mono.

P3 BYXLÖS - Studentikos humor från Växjö. Ordvitsar, erotiska sketcher och pajaserier presenteras av en dekadent kvinna som talar finlandssvenska jävligt långsamt och som läspar lite lätt, mest för att irritera publiken. Hon kallar det själv för ironi.

AVANTGARDE - P3:s nya hyperintressanta kulturprogram från Lund. Programledaren Canita Seyersuchen talar en pretentiös skånska om allt ifrån grafitti till peruansk sömnad. Musiken i programmet kommer ursprungligen från det som musikproducenten Suzanne Tellinger kallar "röda lådan", dvs musik som aldrig tidigare spelats i Sveriges Radio.

MOUNT RUSHMORE - Kaj Kindvall och Mats Nileskär väljer låtar som eventuellt skall passa "kidsen".



Kommentarer
Postat av: Frank Bonnevie

Detta var tamejfan det roligaste jag har sett om P3. Jag har själv försökt att uttrycka min frustration med P3 i ord, men inte förstått att ironi och sarkasm var rätt uttrycksform.

2009-01-18 @ 13:34:16
URL: http://www.frankbonnevie.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Tack, Frank.

Frank i P3, månne?

Sorry. Kunde inte låta bli.

Man känner lite att just P3 Skunk skulle hamna på lördagskvällar mellan 21-00, den tid på veckan då människor helst av allt vill lyssna till prat om anarkafeminism och bostadsbidrag.

2009-01-18 @ 19:02:26
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Frank i P3 var bra, tills man förvandlade det till Kvällspasset. När jag satt i bilen på väg hem från dagens skidåkning i elljus, var det något program om en konstnärskvinna som målade tatueringsskisser(?) och gick friskvårdslinjen på gymnasiet i Falun. Bytte snabbt till Språket på P1. Fin blogg, jag har läsning för en vecka nu när jag hittat den. Du har två saker jag saknar, formuleringsförmåga och ork.

2009-01-18 @ 19:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0