DAGS ATT HYLLA GESSLE, MÅNNE?

Den tolfte januari nästa år fyller den sensible tonsättaren Per Gessle 50!



Fan. Tiden går.

Vad vore väl roligare än att den svenska artisteliten lagom till högtidsdagen samlas för att hylla denne gigant i svenskt musikliv?

En dubbel-CD skulle kunna släppas till hösten där dagens svenska storstjärnor "tolkar" Gessles forna storverk...

Så här skulle jag vilja ha det:

"På promenad genom stan" tolkad av Stefan Sundström

"Juni, juli, augusti" tolkad av Ulf Lundell

"Sommartider" tolkad av Tomas Ledin

"The Look" tolkad av Backyard Babies

"It must have been love" tolkad av Cardigans

"Neverending Love" tolkad av Timbuktu

"Joyride!" tolkad av The Ark

"Tycker om när du tar på mig" tolkad av Freddie Wadling

"Flickorna på TV2" tolkad av Magnus Uggla

"Kung av sand" tolkad av Lars Winnerbäck

"Listen to your heart" tolkad av LaGaylia Frazier

"Leva livet" tolkad av Markoolio

"(Hon vill ha) puls" tolkad av Eva Dahlgren och Uno Svenningsson

samt

"Här kommer alla känslorna (på en och samma gång)" tolkad av Sveriges Radios symfoniorkester och Tito Beltran.

Det skulle smaka det...i ett nunnekloster!

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Hade det inte varit för sista ordet i det här inlägget hade det här blivit mitt sista ord hos dig, Mattias.:D

2008-07-22 @ 08:51:46
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Vita

Jag tyckte om det sista förslagt med Tito Beltran, de andra låtarna har jag knappt hört. Jag hänvisar till den kloke bloggaren Madame Börje i fråga om Tito:

http://clubfarsta.blogspot.com/2008/02/tito-beltran-r-inte-lng-alls.html

2008-07-22 @ 12:12:14
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/
Postat av: Mattias

LB: Alla inlägg blir bra om man avslutar dem med ordet "nunnekloster". Testa. Brukar Linda Rosing göra på sin blogg.



Vita: Tito håller ton, om än inte alltid särskilt god ton...

2008-07-22 @ 21:39:18
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0