DET KOM ETT KEDJEBREV..

Ett brev utan svar är som en cykel utan kedja, därför antar jag den utmaning som givits mig av

Mrs Li


Utmaningen lyder som följer:
* Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga.
* Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Okej. Sju saker om mig själv:

1. Jag har läst nyheter i radio med rinnande näsblod.
2. Jag föddes med grå starr, opererades the traditional way vid 11 års ålder, fick reststarr några år senare och genomgick en laserbehandling varvid de i ögat sittande linserna trasades itu (det var liksom tanken), varpå jag nu måste bära kontaktlinser resten av livet. Räknas som handikapp och jag erhåller därför linser gratis från landstinget. Tack för ditt skattebidrag.
3. Jag har delat taxi med Bengt Westerberg.
4. Jag skulle testa på att fasta för några år sedan och det enda jag då skulle äta var linssoppa som jag fann så vidrig att jag kräktes i tallriken. Fastan upphörde strax efteråt.
5. Jag har spenderat en hel vinter i ett lottarum tillhörande Ystads miltär. Detta trånga rum (utan element) blev min boning då jag jobbade med radio i samma stad. Stad å stad, förresten. Stationen låg typ två mil utanför på vischan. En natt gick takfönstret sönder och gick inte att stänga. Det var säkert fem minusgrader därinne. Fast det var kul ändå, på nåt sätt.
6. Jag har flugit luftballong. Trots att jag är höjdrädd. Väl uppe i luften drabbades jag av någon tvångstanke som gjorde att jag nästan ville kliva av och ta på rapsfälten nedanför. Det hela var en surrealistisk upplevelse.
7. Jag har bott i Karlskrona i tio år nu men hittills ALDRIG frekventerat ett nöjesställe som heter Piraten. Detta gör mig fullständigt unik i denna stad då det rör sig om kulturhistoria. Man bör ha sett hur det går till där inne, säger ryktet.
Träskor, skinnväst, drängfylla, slagsmål och Culture Beat. Skulle vara kul att testa nån gång men jag tror inte att jag riktigt vågar.

Slutligen...let's pass it on....jag skickar utmaningen vidare till dessa sju kulturinstutitioner:

Poppa Joe
Superdigital
Henry Bronett
Herr Hill
Eelin
Vita Brevis

och

Älskade dumburk

Kommentarer
Postat av: henry

2008-11-05 @ 09:46:22
URL: http://www.goldkette.se -
Postat av: henry

Nu är det fullbordat...



;)

h.

2008-11-05 @ 09:47:07
URL: http://www.goldkette.se
Postat av: Herr Hill

Ser till min stora förtjusning att jag är utvald och gör vågen för detta val.

Dock är jag kedjebrevsskadad sen många år tillbaka och viker ner mig.

Läser med stor behållning din blogg, nu och framåt.

Lysande läsning!

2008-11-07 @ 16:37:21
URL: http://hillton.blogdog.se
Postat av: Nonsensakuten

Hill: Jag förstår att du står över kedjebrev och dylika saker. Det gör man i många fall rätt i. Vill tacka dig för din läsning av bloggen. Dina underfundigheter är välbehövliga och upplyftande, inte minst i denna mörka månad.

2008-11-07 @ 20:12:45
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0