THE "POP-A-VEIN-IN-YOUR-FOREHEAD" COFFEE

Finns det något jävligare än att stå en morgon och vara vrålsugen på en kopp nybryggt kaffe och upptäcka att Bodum-kannan gått helt i baklås, fastnat halvvägs i pressningen och varken går att röra uppåt eller neråt?

Så man står där och trycker som en idiot, riskerande både pungbråck och hjärnblödning, hela tiden morrande "kom igen, kom igen. kom igen för helvete..."

Och svetten rinner. Knogarna vitnar, ryggen värker, man känner sig verkligen Bodum.



-Danskjävlar!

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Äh, gå över till pulver. Det har jag gjort. Pulverkaffe alltså. En skopa rakt ned i koppen. Kanon om morgnarna när man har bråttom och kaffetarmen är på väg ut genom naveln i ren panik.

2008-10-08 @ 13:24:56
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Poppa

En morgon utan kaffe?

Lika bra att lägga sig igen... tillsammans med en 6:a Jack daniels och 4 Mogadon.



Ang. uppvärmning av studion så var ditt förslag bra. Fast jag bestämde mig för att elda upp nämnda skivor istället. Värmer bättre...



2008-10-08 @ 15:39:26
Postat av: Mattias

LB: Du menar pulver i en sil över muggen (eh..låter lite knarkaraktigt..) och sedan kokande vatten över? Har jag fattat dig rätt? Funkar det? Kanske skulle testa.



Poppa: Det är inte så att jag blir utan kaffe en morgon, det tar bara mer tid. Kaffe blir det. Om inte hemma så på jobbet. Annars är det inte mycket som funkar. Vore annars coolt att koppla samman volymknapparna med termostaten (i din studio, menar jag)

2008-10-09 @ 19:40:34
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Lilla Blå

Nä, min käre vän, läs igen. "En skopa rakt ned i koppen" Inga silar här. Det har vi inte tid med i arla morgonstund. Kanske en söndag eftermiddag.

2008-10-10 @ 09:31:51
Postat av: Mattias

LB: Okej. Väntar du tills kaffepulvret landat i botten då...eller silar du kaffet mellan tänderna?

2008-10-10 @ 18:52:04
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0