34 - EN JÄVLA SIFFRA

I hissen till vårt hus finns en spegel, så att de boende kan kolla löständernas placering, om havregrynsgröten fastnat utmed hakan eller om den rutiga kepsen hamnat på sniskan.

Tittade på mig själv i denna spegel häromdagen och höll på att få en chock.
Visserligen har jag känt till att jag börjar bli gråhårig men hallå....inte SÅ DÄR jäkla gråhårig. Snabbt går det.
Troligen kommer jag att se ut som Ernst Kirchsteiger lagom till nästa sommar...

Ack ja. 34-årsdagen närmar sig.
Skit.

Normalt innan jag närmar mig födelsedagen brukar jag mentalt kalla mig själv för den ålder som står på tur.
Ett exempel: Redan som nybliven 32-åring viskade jag "33...33...33..." som ett mantra så att man skulle vänja sig.
Efter ett tag sa jag siffran högt. Det kändes bra. 33 är en skön siffra, symmetrisk och vacker.

Trettiofyra, däremot. Nja....

Det är lite som Per Myrberg sjöng en gång i tiden: Ja, nu är det slut på gamla tider, ja nu är det färdigt inom kort. Nu skall hela rasket rivas, nu skall hela rasket bort...

Antagligen måste man vara minst 34 år gammal för att överhuvudtaget göra en sådan association.
Svensktoppslåtar...
Tragiskt.


Kommentarer
Postat av: Poppa

34?

Ingen ålder... fast det är klart, det är ju där någonstans som förfallet startar.

Tänk bara hur långt mitt förfall har...hmmmm...förfallit.



Nåväl, din idé om en naken Yoko kanske kan passa på ryggen... Där har jag lite ledig hud.



Hälsa de dina!

2008-09-24 @ 19:46:22
Postat av: Nonsensakuten

De kommande sju år blir tongivande i fråga om förfall menar du? Okej. Bäst att vänja sig. Jag hälsar och vinkar...

2008-09-24 @ 20:19:22
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Ozjeppe

Håller med Poppa- ingen ålder alls! En annan står ju inför det magiska 42 (som enligt Liftarens guide till galaxen är lika med svaret på meningen med Livet, Universum & Allting!) ;-D

2008-09-28 @ 11:12:01
URL: http://ozjeppe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0