HÄMNDEN ÄR LJUV

Det tycks vara en naturlag att småbarn är pigga och vakna, uppe med tuppen och väljer att stimma omkring klockan 07.00 en lördagsmorgon, istället för att välja det rimliga alternativet; att ligga och dra sig till klockan 10.00.

Men hämnden är ljuv.
Något säger mig nämligen att saker och ting förändras över tiden.
När mina små ligister Elsa och Ville hamnar i de yngre tonåren, tror jag mig veta...eller misstänker åtminstone skarpt...eller..lever i alla fall på en förhoppning om att de vill vila ut på lördagar och söndagar.
Eventuellt vill de inte gå ur sängen förrän framåt elva.

Det är då jag kommer in. Med min nyinköpta cymbal från ICA Maxi:s leksakavdelning.
Jag skall ha en sån där trumma på magen också, som killen i Blecktrumman.
Sedan skall jag kamma mig som Brasse Brännström och hoppa in i min 70-talistiska Sverigepyjamas under det att jag öppnar dörren till barnens respektive rum och slår på trumman...varpå jag sedan vrålar:

ÅÅÅÅÅ VAD DET LÅTER BRAAAA....DET ÄR TJOFFET I O:ET SOM GÖR DET...BANG TJOFF BANG TJOFF BANG BANG TJOFF ÅÅÅ VAD DET LÅTER BRA...DET ÄR O:ET I TJOFFET I SOM GÖR DET!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: pseudonaja

Mina barn (5 och 2) är redan nu svåra att väcka på vardagar men pigga som lärkor på helgmornarna. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Postat av: Mattias

Mina barn, 4 o 2, visar exakt samma tendenser. Visst är det märkligt.

Det troligaste svaret måste vara att de "vill ta vara på helgen", "suck the marrow out of life" som John Keating säger i Döda poeters sällskap

2008-09-14 @ 21:57:57
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Mrs Li

Jag är rädd för att göra dig besviken nu... men mina (10 och 11) stiger upp vid sju på helgerna och precis som Pseudonajas änglar är dom svårväkta på vardagarna.



Men jag ska ta till mig cymbalgrejen om jag orkar upp vid fem en lördagmorgon eller snarare om jag kommer hem fem på morgonen... ;)

2008-09-15 @ 22:42:23
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0