SLUT PÅ "TJICKITI-KOAW-WOAW"

Efter hela 16 år slutar Sveriges Radio P3 på måndag att sända ut sin välkända ljudeffekt Tjickiti-koaw-woaw.
Ljudet som nästan är det enda med P3 som folk i allmänhet känner till, eftersom kanalen numera har så få lyssnare.
Det där ljudet har dock satt sig.
På gott och ont.

Många gläds nog åt att det försvinner, andra kommer eventuellt att sakna det.
Själv är jag lite kluven - framförallt efter att ha hört den pipiga och popcornpåminnande ljudmatta som skall fungera som ersättare, komponerad av Moneybrother; Anders Wendin.

Visst är det kul med en ny ljudbild, stationer behöver förändra sig ibland, men samtidigt kan det kännas lite märkligt eftersom ljudeffekten verkligen var inarbetad, nästan iklass med Ekots tidlösa ding-dong-signal.

Hoppas nu bara att SR är kloka nog att inte tafsa på den s.k P4-trudelutten.
Ett litet mästerstycke i sin genre, som i min mening borde K-märkas.

DI DIDI DI DI DI DI DIIIIII

Toner lika klassiska som Hemglassbilens.
På gott och ont.

Kommentarer
Postat av: superdigital

Jag undrar vad han fick i ersättnig för det där. :) Anders alltså...

2009-08-15 @ 10:53:44
URL: http://superdigital.blogg.se/
Postat av: Bajsugglan

själv saknar jag Kalle Sändares roliga gamla program.

2009-08-15 @ 17:12:46
URL: http://bajsugglan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Superdigital: Vad är det som får dig att tro att Moneybrother skulle vara intresserad av pengar?

Aha..du tänker på artistnamnet...



Bajsugglan: Håller dessvärre inte med dig här.

Kalle Sändare var aldrig min grej. (Om din kommentar var ironisk: Haha!)

2009-08-16 @ 18:27:59
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0