HITS FÖR SMÅBARNSFAMILJER

Lagom till Alla Hjärtans Dag finns den i butik, den nyinspelade CD-skivan HFSSSBF - Hits för sönderstressade småbarnsfamiljer.

Med hjälp av ett underjordiskt nätverk (FaceBook, bloggar, chatforums, busshållplatser) har småbarnsfamiljer över hela riket samlats för att förverkliga detta spännande musikprojekt.
På plattan återfinns några av våra mest folkkära sånger, nyinspelade med helt nya texter.
Bland plattans elva spår kan vi tipsa om Cissi, 34 i Årjäng med barnen Koko, 6 och Hylmer 2,5 år som tolkar Lena Philipssons Dansa i Neon:

Och vi skall köpa Alvedon
se jag går till Apoteket
vi skall plocka ner en laddning
suppositorier
na na na na naaaa
na na na na naaaa

Eller vad sägs om den ensamstående pappan Jonte i Kiruna som tar hand om sin fyraårige son Errol och samtidigt sjunger Waterloo med ABBA:

Magkatarr, du är mitt öde, min magkatarr
Magkatarr, samma som drabbade stålfarfar
Magkatarr, jag kämpar på genom svett och darr
Magkatarr, lämna mig ensam med magkatarr
Wah wah wah wah magkatarr
Du är mitt öde, min magkatarr

Slutligen vill vi tipsa om tonårsmamman Petra, 17 år i Tingsryd som släpar på lille Ragnar, 10 månader.
Hon tolkar gamla hiten ABC med Anna Book.

Timmen är slagen
nu skall jag enligt lagen
gå ut på tur
genom regn och skuuuuuur

BVC - nu väger ni killen
BVC - och kollar på pillen
BVC - ni kollar att hans kulor gått ner

BVC - ni står och förmanar
BVC - som att jag ingenting anar
BVC - ni vill ju mest egentligen väl
BVC - tack men nu vill jag tänka sjääääälv...

Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Altså, jag skrattade högt idag när jag läste din blogg sittandes på tunnelbanan. Folk skruvade lite besvärat på sig när jag gjorde ansatser för att läsa högt och citera;)

2009-02-04 @ 22:21:22
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Bra. Du får gärna tipsa dina medresenärer om adressen hit;)

2009-02-05 @ 12:09:48
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0