BOLIBOMPA-WEBBEN

Det är en fantastisk tid vi lever i.
När jag var liten fick man vänta en hel dag på att få se något på tv som skulle kunna vara tilltalande.
När det äntligen var dags för barnprogram var det allt som oftast animerad film från DDR.
Hade man tur var den animerad med lera.

Det har blivit mycket, mycket bättre.
Numera kan Elsa o Ville surfa in på Bolibompas hemsida och se Eva Funck förklara hur aktier fungerar eller varför bilars avgasrör alltid är runda och inte fyrkantiga.
Dessutom kan de slötitta på Barnkanalen som sänder program helt fria från blod, slakt och inavel.
Vidare slipper man i SVT för det mesta tecknade män med solglasögon, svällande muskler och kvadratiska hakor och kvinnor som har getingsmala midjor och lackstövlar.
Sådant finns det gott om på andra barnkanaler.

Bolibompa är - när jag tänker på det - förmodligen den ENDA anledningen till att jag betalar tv-licens.

Kommentarer
Postat av: Herr Hill

Lite underförstått i slutklämmen - du vill att kören ska komma och sjunga Tack för att du betalar osv...

Hälsa kören att Hillton också betalar.

2009-01-13 @ 22:58:58
Postat av: Nonsensakuten

Om jag ser den där förbannade kören är jag tyvärr inte längre ansvarig för mina egna handlingar.

De - om något - känns väldigt mycket DDR.

2009-01-14 @ 00:06:58
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Teaflax

Webben? Har Bolibompa ett helt eget internet?

2009-01-14 @ 06:29:32
Postat av: Nonsensakuten

Teaflax: Testa själv; www.bolibompa.no

Det handlar mest om norsk olja...

2009-01-14 @ 10:42:24
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0