ELSA SOM AU PAIR

Som jag skrev i ett tidigare inlägg lade jag i fredags kväll en liten handskriven lapp nedanför dotterns säng, där budskapet var detta:

"Gomorron! Idag lördag vill mamma och pappa sova ut. Du och Ville får vara tysta när ni vaknar och leka fint. Puss, puss".

Det som hände i lördags morse var att Ville vaknade väldigt, väldigt tidigt och ville bli tröstad. Kanske hade han drömt något. Jag somnade om i hans säng, väcktes sedan av Ville varpå vi låg och mornade oss.
Efter ett tag kom Elsa in och sa: -Så, pappa...nu kan du sova ut. Nu skall jag läsa en saga för min bror.

Helt fantastiskt. Hon hade kommit ihåg det. Världens finaste ungar...


Kommentarer
Postat av: Strössel

Dessa förtrollade ögonblick! Men plötsligt går denna morgonpigghet över. Numera får jag bruka block och talja för att få upp mina tre i sittande position före klockan 13.....

2009-03-22 @ 17:29:55
URL: http://bahasas.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Jag har frågat många föräldrar om detta du beskriver och frågan har hela tiden varit: när? När infaller detta?

Jag har fått ganska många, alla lika svävande, svar...vid 7 års ålder, 8 års ålder, 9, 10...

Det tycks vara svårt att pricka in just den där dagen.

Men det känns kul att veta att den kommer...

2009-03-22 @ 19:21:07
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0