MAN LEVER PÅ INKONSEKVENSER

"Skall man begripa något av det skiftande och alla begreppens maskor undflyende konkreta livet, får man icke komma med ett behändigt metermått. Man lever på inkonsekvenser.
Kom ihåg att kloka människor ofta äro gruvligt enfaldiga, att dumhuvuden kunna genomskåda mera än de klyftiga, att asketer äro negativa vällustingar, att de renhjärtade ofta knoga på moraliska avskrädeshögar, och Du mister all lust att förhäva dig. Och det är visdomens begynnelse. Och glöm inte, att andra se Dig med samma kalla ögon och lika illusionsfritt som Du ser dem."

Som du redan listat ut är detta INTE utkastet till Jan Björklunds (FP) valmanifest 2010.
Det skrevs av Torgny Segerstedt för ganska exakt 70 år sedan, september 1939.

Sverige hade bättre liberaler på den tiden.


Kommentarer
Postat av: Strössel

(På tal om inkonsekvenser, liberaler och annat) Sjung den här vid lägerelden:

(Melodi: YMCA)



Inkontinens,

Jag lider jättestarkt av

- inkontine- he-ns.



Och jag håller emot,

det finns alls ingen bot,

och problemet har alls ingen rot!



Det bara yttrar sig som:



Inkontinens,

Verbal och sociofobisk

- inkontine-he-ns.



Medan talmannen mal

kör jag Tena Global

och kan fortsätta va’ liberal!



2009-09-23 @ 23:14:31
URL: http://www.bahasas.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Strössel: Jag skickar en Aftonbladet-tröja; 5 plus!

2009-09-23 @ 23:18:06
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0