GISSA GÅTAN

Inspirerad av Maggans tv-shop i Hotell Kantarell har barnen den senaste tiden roat sig med att berätta olika gåtor för varandra.
Idag drog Elsa också in mig i leken. Jag anmodades att berätta en klurig gåta.
Efter klassiker som "Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren" höjde jag insatsen.

-Elsa, den här då...vad är tramsigare än två elefanter på cykel? sa jag och förväntade mig det självklara svaret "tre elefanter på cykel" men istället blev det helt tyst.

Efter ett tag säger Elsa med glasklar övertygelse sitt svar:

-Ville!

Kommentarer
Postat av: Hillton

Smaka på den här. Min femåriga dotterson David fick frågan när en kamelont ändrar färg. Han tog lite tid på sig, men svarade sen: Om ett tag.

2010-05-01 @ 00:27:21
Postat av: Nonsensakuten

Helt rätt. Allting är relativt.

2010-05-03 @ 18:06:49
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0