KÖP EN SKRÄLLDUS...

Jag har tidigare avslöjat min sambos sätt att oupphörligt pressa det svenska språket till dess yttersta och frekvent använda sig av ett adekvat ordbruk fritt från slang eller dussinuttryck.

Vi köpte en fruktjuicepress efter jul, varje helg hör det numera till att vi pressar färsk frukt till juice och sörplar i oss till frukosten. Både gott och späckat med c-vitamin.

Enda nackdelen är väl att man varje vecka tvingas släpa hem en stor mängd apelsiner från affären.
Därför anmodades jag i torsdags av Sara att köpa hem inte "ett stort antal" eller "en mängd" eller "jävligt många" apelsiner...utan...just det - en skrälldus apelsiner.

Skrälldus. Sara måste vara den enda i Sverige under 85 år som säger så 2010...


Kommentarer
Postat av: Strössel

Åhnä - jag är under 85, så det så....

2010-02-08 @ 21:32:17
URL: http://bahasas.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Okej. Coolt. Själv har jag inte hört det sedan jag såg nån gammal Olle Hellbom-film...

2010-02-08 @ 21:55:18
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0