ATT GÖRA JESUS KÄND

En lycklig jävel i Helsingborg satsade 70 spänn på Lotto och vann 215 miljoner.

Nu kommer alla käcka bloggförslag på vad vederbörande bör göra med sina nya pengar.

Något av det tramsigaste är väl detta.

En väldigt kristen bloggare hoppas att alla miljonerna går åt till att "göra Jesus känd".
(Han har för övrigt en väldigt spännande enkätfråga på sin blogg; "har du ätit frukost idag?" och så får man två alternativ; "ja" eller "nej")

Det skulle man ju vilja se.
Är det någon som verkligen behöver en reklamkampanj är det Jesus.

Rrrrring!
-Ja, hallå!
-Ja hej. Jag ringer på uppdrag av Herrens Ljus i Jönköping. Känner du till att det fanns en man vid namn Jesus?
-Va? Jesus? Har aldrig tidigare hört namnet. Spelar han fotboll?
-Nej. Han är frälsaren, guds son...vår herre...jag tänkte bara ringa runt här lite för att öka kännedomen. På en tiogradig skala...hur mycket skulle du då säga att du idag känner till Jesus?
-Noll. Har aldrig i hela mitt liv hört talas om honom. Han är för mig totalt okänd.



Kommentarer
Postat av: Hillton

Jag tror mest på Robert Lind i Kramfors.

2010-03-28 @ 22:32:56
Postat av: Nonsensakuten

Jo, Robert Lind har man bett till många gånger...

-Hur skall man få veta hans vilja, då?

-Priser och sånt står ju i katalogen...

2010-03-28 @ 23:31:46
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0