NEJ, DET VAR INGEN BOXHANDSKE

Elsa, 5 år, är vetgirig. Hon vill veta hur saker och ting ligger till och hon ger sig inte förrän hon har fått rätt svar.
Exakt där slutar likheterna med Janne Josefsson. Elsa har exempelvis inte skägg...

I alla fall - idag gjorde Elsa något som i hennes värld skulle kunna klassas som ett litet scoop.
Hon ringde upp Unicef för att ställa en angelägen fråga.
Det handlar om vad den här Unicefnålen egentligen föreställer för något.

Elsa har sagt att hon för egen del tror att den föreställer en boxhandske. Själv har jag uttryckt mitt tvivel kring detta.
För att komma till någon slags konklusion och en gång för alla reda ut begreppen, ringde min dotter alltså upp Unicef; ja man kan säga att hon konfronterade Unicef.

Ganska direkt fick hon svar av en vänlig växeltelefonist som på ett väldigt yrkesmannamässigt sätt förklarade att emblemet skall föreställa en mor som kramar om sitt barn.

Där har vi det med andra ord.
Ingen boxhanske, utan en mor och ett barn som kramas...

 


Kommentarer
Postat av: Osloskånskan

Tja, krullar jag ihop mej sådär kan jag nog bli en fet liten bulle (dock ej blå) när jag kramar Sonen!

2010-05-05 @ 14:03:01
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Ja, det måste vara Barbamama och Barbaflink de syftar på...

2010-05-05 @ 14:28:53
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0