CALLCENTRET RINGER ALLTID (MINST) TVÅ GÅNGER

Till skillnad mot postmannen kan man räkna med betydligt fler samtal än två från de däringa callcentrena.
Just nu jagas vi av Bredbandsbolaget som får lov att störa oss trots att vi är med i nixregistret eftersom vi redan är kunder hos deras koncernkollega. 

Det ultimata sättet att få dem tysta är givetvis Pseudonajas beprövade knep. Att låtsas som att man är rikast i landet och därför inte behöver bry sig om att "sänka sina månadskostnader".

Man kan också - lite elakt och inte lika raffinerat - lägga ifrån sig luren vid en påslagen radioapparat.
En kille som ringde från Bamses förlag Egmont Kärnan fann sig lyssnande på OBS i P1 en god stund innan han tröttnade och la på...

En annan metod är minst lika effektiv.
Att tappa rösten så att man inte kan prata...man tvingas förvisso lyssna på deras dravel men eftersom de helst vill att man ger dem respons är detta ett klockrent tillvägagångssätt.

Just nu har Sara tappat rösten. På riktigt. Inget skämt.
Hon låter som Anette Kullenberg efter en pava whisky.

Hoppas nu att de ringer. Då har jag strategin klar.

-Hej, jag heter Bengt-Göran...har du Sara hemma?
-Ja, men hon kan inte prata...hon har tappat rösten.
-Jaha..då kan jag kanske ta det med dig, du ser ni är ju båda kunder..
-Nej...jag har tappat förståndet. Har du sett en gul flamingo? Varför simmar pingvinen aldrig baklänges? Är du sfinx? Jag hajar ingenting. Ta en beige manchesterbyxa över huvudet....dadlar delas med pliktverket....

Förhoppningsvis lägger Bengt-Göran på luren i höjd med den beiga manchesterbyxan.

Kommentarer
Postat av: jessi

ett annat beprövat knep " -Du jag är jätteintresserad av det du har att sälja ,men jag har inte tid just nu. Men om du ger mig DITT hemnummer så ringer jag hem till DIG på söndag kväll framemot elva -tolv tiden, så kan vi diskutera det !!" .. det brukar dom inte vara så pigga på... :-)

2010-10-26 @ 19:58:11
Postat av: Nonsensakuten

Det var den Jerry Seinfeld alltid körde med...;)

2010-10-26 @ 19:59:24
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Bengt

Kol & koks-center, brukar jag spotta fram när dessa förs på tal. Lika irriterande form av ofredande (må även denna form snart bli straffbelagd) som dessa människor i köpcenter m m som bara dyker på en med exvis frågan "Har du Tele2"?". Om jag haft anledning (=varit kvinna) att vara beväpnad med en handväska (eller brödkavel) skulle jag använda densamma mot dessa antastare!!!

2010-10-26 @ 20:23:14
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

De brukar också ropa till en:

-Ursäkta, vad ringer du med idag?



Varpå jag svarar: -En telefon, vad tror du?

2010-10-26 @ 21:31:03
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0