KUNGEN GICK INTE ATT KÄNNA IGEN

Förra veckan svalde min sexåriga dotter en enkrona.
Panik. Andnöd. Skräck.

Efter några ryggdunkar och en improviserad heimlich-manöver samt en rejäl spya lossnade kronan från strupen och for istället ner i matstrupen.
Likt en nutida Emil i Lönneberga blev det ilfart med ambulans till akuten.
Efter fyra timmars väntan och en röntgen fick vi åka hem och vänta på att myntet skulle komma ut "den naturliga vägen", hur naturligt det nu känns att skita ut ett betalningsmedel.

Ikväll dök den upp...den naturliga vägen...fast kronan var ärgat illgrön, Kungen gick inte alls att känna igen.

Tidigare idag tappade Elsa även en tand.

Först tanden, sedan enkronan. Idag verkar det visst som att allt lossnar på henne...


Kommentarer
Postat av: PaljettenQ

Det kan ju bli en hel rörelse av det där... ;)

2010-10-20 @ 11:39:10
URL: http://paljettenq.wordpress.com
Postat av: mikebike

Usch vilken panik. Skönt att det gick bra. fan det där oroar jag mig för hela tiden att någon av mina ska sätta något i halsen. Brr...

2010-10-20 @ 11:44:28
URL: http://bloggfrossa.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Paljetten: Fötterna sitter kvar, jag har kollat...



MikeBike: Jo...det är en ständig oro och när saker verkligen sedan händer känner man sig som Basil Fawlty med brandsprutan i näven: "when it finally happens the damn thing explodes in my face!"

2010-10-20 @ 15:53:58
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0